П`ятниця, 29.03.2024, 14:24
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Листопад 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Друзі сайту

Бобровицький районний відділ освіти

Бобровицька ЗОШ № 1

Педагогічна преса

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Бобровицький районний методичний кабінет

Головна » 2016 » Листопад » 2 » Адаптація першокласників до умов навчання
10:40
Адаптація першокласників до умов навчання

Бережіть дітей такими, якими вони є,

зробіть їх такими, якими вони мають стати.

Ви маєте розгадати їх. На те ви й дорослі.

Ш. Амонашвілі

В умовах зміни навчальних програм початкової освіти, які покликані забезпечити більшу логічність навчального процесу та надати більшої свободи вчителю, а також дати дитині розкритися та максимально розвинути її індивідуальність. Розвантаження навчальних програм для початкової школи — це спільний проект Міністерства освіти і науки України та відкритої онлайн-платформи Ed-Era.com (https://www.ed-era.com/) за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

Початок навчання в школі — один із найбільш складних і відповідальних моментів в житті дитини. Це не тільки нові умови життєдіяльності — це нові контакти, нові відносини, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам. Посилюється напруження, бо з перших днів школа висуває перед учнем цілий ряд задач, що не пов’язані безпосередньо з його досвідом, вимагає максимальної мобілізації інтелектуальних і фізичних можливостей.

Звикання до школи — тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другій половині потрібно більше часу.

Готовність дитини до школи передусім залежить від батьків. Якщо дитина відвідує дитячий садок, то значною мірою це залежить від ви­хователів: адже підготовка дитини до школи передбачена програмою дитячого садка. Але ці програми не повністю враховують психологічні аспекти проблеми.

Батькам першокласників слід розуміти, що адаптація до школи – це процес багатоплановий, тобто в ньому важливу роль відіграють як фізіологічні явища, так і соціально-психологічні. Що стосується фізіологічної адаптації, то медики відзначають, що більшість першокласників хворіє у вересні, деякі діти втрачають вагу в перші 2-3 місяці навчання, деякі скаржаться на втому, головний біль, стають примхливими. Це не дивно, оскільки на шестирічних малюків обрушується лавина завдань, що вимагають від них розумового і фізичного напруження. Соціально-психологічна адаптація полягає в освоєнні нового соціального статусу «учень», а також у налагодженні ефективного спілкування з однолітками і вчителем.

Важливо зазначити, що психологічна готовність — це необхідна умова успішної адаптації дитини до шкільного життя. Психологічний супровід першокласників обумовлений ​​кількома причинами.

1. Входження в цей період пов’язані з вікової кризою, коли формуються якісно нові властивості і особливості дитини.

2. Період молодшого шкільного віку пов’язаний з переходом в нове соціальне середовище, що істотно впливає на формування його психологічних процесів і міжособистісної сфери, а значить і на особистість загалом.

3. Набуття навчальних навичок, впливає на розвиток навчальної компетентності дитини, а отже на успішність його подальшого навчання.

Як зрозуміти, що дитина успішно адаптувалася?

1. Навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він упевнений йде до школи.

2. Дитина з задоволенням виконує завдання зі шкільної програми.

3. Учень як самостійно, так і  звертається за допомогою до вчителя, при виконанні завдань.

4. Дитині подобаються його нові друзі і його вчителька.

Безумовно, найкращим профілактичним засобом збереження психічного здоров’я в період адаптації до школи є взаєморозуміння батьків та дітей, розуміння батьками внутрішнього світу своєї дитини, її проблем, переживань, вміння ставити себе на місце малюка. Відомо, що не існує готових рецептів та моделей виховання, які можна просто взяти і без змін «застосувати» до своєї дитини. Але не дивлячись на це, можна дати деякі загальні рекомендації.

Як можуть допомогти батьки?

1. Пояснити дитині, що означає «бути школярем» та для чого це потрібно. Розповідати про школу, про існуючі в ній правила, щоб дитина була обізнана і, відповідно, відчувала себе впевнено, не боялася і не сумнівалася у своїх здібностях.

2. Спланувати режим дня та дотримуватись його.

3. Розвивати навички емоційного контролю, вміння підкорятися правилам.

4. Звертатися по допомогу до вчителя, інших дорослих у школі.

5. Слідкуйте за тим, щоб дитина не перевтомлювалася.

6. Вислуховувати уважно дитину, радити, як діяти в тій чи іншій ситуації.

7. Ваша дитина успішно адаптувалася до школи, якщо сама робить домашнє завдання. Поступово ослабляйте межі своєї допомоги, зводячи її нанівець. Тим самим ви розвинете самостійність дитини.

8. Активно взаємодіяти з учителем і шкільним психологом.

Методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи  Дрозд О.М.

 

Переглядів: 317 | Додав: rono | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]